Blog ini ditaja oleh

Thursday 22 August 2013

"Karen kali kedua"

Salam...selepas saya menaikkan ikan siakap pd 18/8/2013 ...sy semakin teruja ingin pergi sekali lagi ke lubuk tersebut...pada 19/8/2013 (keesokan harinyer) sy pergi semula ketempat tu..kali ni berseorangan jer casting kot (pikir saya) sebab Lan kepal ada masalah pd kakinyer...tak tahu la kena aper? mungkin terseliuh semasa memancing semalam...

rasa bersyukur sebab saya tidak berseorangan memancing ari tu kerana ditemani Korie...dia ni x mancing tapi suka ikut kitaorang pergi mancing...

apabila sampai di 'port' baik tu...sy cuba guna gewang pencil dari ofmer warna oren...kali ni berbekalkan reel Quantum Exo PT dipadankan dengan joran Rapalero 6' kaki panjang...dua tiga kali karau...membuatkan sy terasa nak tukar kepada gewang yang berjaya menaikkan ikan siakap semalam iaitu Yozuri 3D Popper...kali ni saya pakai warna putih dulu...setelah 4 kali karauan....tiba-tiba satu letupan

 "duumm" bersembur air dibuatnya...sang penunggu betul2 menyambar gewang saya itu ditepi gigi air...selepas itu ccrrrt...crrrtt tali utama mengeluarkan isi perutnyer...saya semakin cemas kerana ikan tersebut telah masuk ke dalam reba...lama jugak la sy cuba mengeluarkannya...saya pikir mungkin ikan ini akan memutuskan tali...jadi saya terpaksa mengambil langkah untuk turun dapatkannya...sy passkan joran saya pada Korie...apabila dah turun separuh pinggang ke dalam sungai, akhirnyer ikan tersebut keluar dari kawasan reba...masa tu saya suruh Korie karau dan akhirnyer siakap bersaiz hampir 2kg berjaya didaratkan...fuh lega...memang port ni saya kelaskan port terbaik pernah saya casting...Thank you Allah...

Yozuri 3D Popper yang memang ummpphh!!

pose ceria...

buleh tahan...

memang best ikan ni...


dah pecah rekod Lan kepal...

masak stim sedap ni...

posing ngan senjata baru aku...

saiz yang di idamkan oleh beginner mcm aku...

siakap 1.85kg..rekod terbaru ku untuk categori siakap putih hasil pancingan secara "casting"


3 comments:

  1. Koho besar demo buleh. Kemah2. Nak tanyo. Biaso kalu pakai popper tuk siakap, karau gano tu? Mitok tunjuk ajar sikit ko kito hok baru nak belajar ni..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. thnk you De Tujuhpuluh..ni rezeki Allah nak bagi..biasa kumpau sokmo..mmm kalu guno popper, biasanya ade bbrapa teknik yg diguna...1)karau secara jerk tak henti2, 2)karau jerk 2-3kali lepas tu berhenti dan kemudian sambung balik jerk, 3)karau jerk dengan kuat dan kemudian berhenti seketika then sambung balik..dan sebenarnyer ikut selera tuan la..suka yg mana..biasanyer saya suka yg no. 1...tp terpulang pada masing2...selamat mencuba..

      Delete
  2. Timo kasih bos. Nanti nak try kalu balik kampung. hehe

    ReplyDelete