Blog ini ditaja oleh

Saturday 1 December 2012

Beradu tenaga dengan "Serigala Merah"

Salam...kali ni sy nak cerita pulok si "siakap merah" atau lebih dikenali dengan gelaran "serigala merah"..baru-baru ni sy ader pegi "casting" dengan Mat Duan dan Jami...kitaorang macam biasa casting dekat Sungai Nipah area Bachok..lenguh jugaklah kaki menyusuri sungai tersebut sambil casting..tapi semuanya hampa belaka...

nak dijadikan cerita...tiba di satu "pot" ni..kitaorg berpecah lebih kurang 10meter jaraknya...tempat saya casting boleh nampak si Jami..tiba-tiba Jami mendapat satu "strike" yang agak kasar..kelam kabut dia..saya dah mula cemburu dekat dia..sambil berkata dan tangan mengayuh set 'baitcaster' jenis Ryobi Aquila dipadankan dengan set joran Rapala 6" (Rapalero), "wei lepas ni kawe la pulok dapat strike cam demo"..

lepas tu tidak semena-mena..Rapalero saya melentur habis dan saya terkejut, terus menyentap dengan kuat..agak kasar juga tarikan sang ikan yang belum menunjukkan rupanya..apabila saya henjut sampai ke tepi..baru saya tahu kelibat ikan tersebut..yes!! berkata dalam hati saya..kakap merah hampir 800g telah menunjukkan rupanya...tapi betul la apa org kata..kakap merah sejenis ikan yang kuat melawan...bila sampai ke tepi dan sy cuba untuk mengambilnya, zzuuup!! dia cuba untuk menyelinap semula ke dalam reba..dua tiga kali dia cuba buat camtu..akhirnya saya terpaksa memanggil Mat Duan utk membantu..hehe puas rasanya melayan kerenah sang serigala merah ini..

kepuasan tidak terhingga apabila dapat menaikkan ikan ini..



hui..masak kari nie memang sedap mmm..

Jami sempat juga bergaya dengan si "serigala merah ni"



No comments:

Post a Comment